So kriva družbena omrežja?
Uporaba družbenih omrežij se je tako zakoreninila v naše vsakdane, da si življenje brez njih včasih že kar težko predstavljamo. O pasteh družbenih omrežij čivkajo že ptiči, a vabljivost aplikacij ima še vedno daljše kremplje.
So družbena omrežja dobra ali slaba? Je otroke dobro spodbujati k njihovi uporabi ali jih raje kar strogo prepovedati?

Dobra ali slaba?
Dobra in slaba.
Tako kot večina stvari, so tudi družbena omrežja za nekaj dobra, a še posebej moramo biti pozorni na vse negativne plati, katerim smo vsi izpostavljeni – tudi naši najmlajši člani, ki se pravilne uporabe še učijo.
Seveda je razširjenost uporabe družbenih omrežij prinesla številne prednosti, kot so na primer:
- dostopnost številnih uporabnih (izobraževalnih) vsebin,
- povezovanje in ohranjanje stikov, sklepanje novih poznanstev,
- spodbujanje kreativnosti in ustvarjanje zanimivih vsebin,
- spoznavanje različnih kultur,
- izražanje mnenj,
- ...
A če pomislimo, lahko vsako prednost obrnemo v slabost:
- dostopnost številnih nepreverjenih informacij,
- sklepanje virtualnih prijateljstev, pomanjkanje pristnih odnosov,
- ustvarjanje vsebin s filtri, z neresničnimi predstavami, kdo v resnici smo,
- netolerantnost do drugačnosti,
- izražanje mnenj na nespoštljiv način,
- ...

Prav zaradi tega je pomembno, da uporabe družbenih omrežij ne jemljemo kot nekaj samoumevnega, ampak znamo presoditi neko mero zmerne uporabe in jih kritično ovrednotiti. Predvsem pa, da otroke naučimo odgovorne in varne uporabe.
Uporaba družbenih omrežij
Uporaba družbenih omrežij je tako razširjena, da stroga prepoved in popolna izolacija nista najboljša rešitev. Ključno pa je, da otroke začnemo pravočasno učiti o zmerni in varni uporabi – tako družbenih omrežij, kot tudi pametnih naprav.
- Postavljanje jasnih pravil: čas, ki ga otroci preživijo na družbenih omrežjih, naj bo omejen (prepričajte se, da se omejitev tudi držijo), pozorni bodite do neprimernih vsebin.
- Vzor: zgled je zelo pomemben, otroci se veliko naučijo s posnemanjem, zato jim moramo biti dober vzor z zmerno uporabo tudi sami (čas brez pametnih naprav je lahko zelo kvaliteten čas).
- Varnost: otroke seznanite z morebitnimi potencialnimi nevarnostmi (npr. spletno nasilje, lažne novice, delitev osebnih podatkov …).
- Kritično mišljenje: naučite otroke, da ne verjamejo vsega, kar je družbenih omrežjih oz. na spletu, spodbujajte jih, da preverjajo dejstva, sprašujejo o verodostojnosti informacij.
- Komunikacija: bodite otrokom na voljo za pogovor o težavah, s katerimi se morda srečujejo, pogovorite se o njihovih izkušnjah.
Družbena omrežja obstajajo. Na nas je, kaj bomo z njimi naredili. Naša odgovornost je, kaj bomo delili.
Mi smo tisti, ki lahko otroke naučimo zmerne in odgovorne uporabe.
In ne samo družbena omrežja, tudi zasloni lahko škodujejo otrokom in negativno vplivajo na njihov razvoj, zato je še kako pomembno preživeti čas brez kakršnih koli pametnih naprav. S tem namenom je bil ustvarjana tudi risalna knjiga, ki ponuja priložnost za kakovosten prosti čas.